Blauw is het nieuwe groen

De grootscheepse vernieuwing van de KLM vloot in 2008 bracht meer luxe voor de reiziger, maar ook een verbetering van de duurzaamheid. IGB assisteerde met haar kennis van certificatieprocessen de leverancier van interior monuments.

vliegtuigtype Boeing B737-700,
McDonnell Douglas MD-11

analyse FEA, Structural Substantiation

object Stowages & Galleys

De Air France KLM groep had een grote verbeterslag in haar luchtvloot uitgevoerd om zo de service aan haar klanten te verhogen, en intussen de operationele kosten te drukken en de milieuvriendelijkheid van haar materieel te vergroten.

De upgrade van de luchtvloot betrof een investering in zeven ‘next generation’ Boeing 737-700 toestellen en een modernisatie (intern en extern) van haar actieve toestellen.

IGBs betrokkenheid in dit project was tweeledig. In nauw overleg met de vliegtuig- en galleyfabrikanten heeft IGB gewerkt aan de structurele bewijsvoering van stowages en galleys voor de nieuwe Boeing toestellen.

Daarnaast droeg IGB bij aan de opfrisbeurt van het interieur van de bestaande vloot door ondersteuning te geven bij het certificeren van wijzigingen aan het interieur van MD-11 toestellen.

Voor beide vliegtuigmodellen werden verschillende configuraties van de eindige elementen modellen geëvalueerd om een optimale overeenkomst te bereiken tussen het computermodel en de werkelijke testresultaten. Hiervoor werden lineaire contactanalyses uitgevoerd, zodat de verdeling van belastingen tussen Galleys kon worden voorspeld.

Gedurende het project waren teleconferenties en ‘Webex’ besprekingen met Boeing en onze opdrachtgever onmisbaar om het krappe tijdschema te halen. Met deze moderne communicatiemiddelen konden ideeën worden gedeeld en besproken zonder grote vertragingen, en konden de actiepunten sneller worden afgehandeld.

© 2004—2018 IGB B.V. Als bezoeker van onze site accepteert u onze voorwaarden.