Eerste klas certificatie

IGB heeft gewerkt aan een First Class configuratie voor een Airbus A330-200.

vliegtuigtype Airbus A330-200

analyse Structural, Fire, EMI & FMEA certification

object Credenza

De modules zijn geconstrueerd uit honeycombpanelen en bestaat uit een opklapbare tafel, voetsteunen, privacyscherm en verscheidene opbergvakken. Het ontwerp is inclusief provisies voor TFT video schermen, in-flight entertainment systeem en elektrische bediening voor de stoel.

Het project bestond niet alleen uit certificatie met betrekking tot sterkte en brandveiligheid, maar ook uit de integratie van de data van verschillende toeleveranciers voor EMI (Electro Magnetische Interferentie) en FMEA (Failure Mode and Effect Analysis).

IGB heeft de kritische belasting op de constructie geïdentificeerd en een test plan opgesteld op basis van deze belasting om zo het aantal tests te beperken tot een minimum. De testbelastingen worden door middel van een hydraulische cilinder in combinatie met “whiffles” (hefbomen) op de constructie aangebracht . De afmeting en locatie van de whiffles worden met IGB’s ModelSource gegenereerd.

9.0 G statische test met Airbus.

“Design Changes”

Nadat de units in het vliegtuig waren ingebouwd zijn door de klant een aantal modificaties doorgevoerd. De modificaties bestonden onder andere uit de toevoeging van inspectiegaten in een structureel honeycombpaneel.

Met FEA berekeningen was IGB in staat om de effecten van de modificatie aan te tonen en te adviseren daar waar de constructie versterkt moest worden. Dankzij die analyse kon de klant extra tests worden bespaard.

© 2004—2018 IGB B.V. Als bezoeker van onze site accepteert u onze voorwaarden.