Het neusje van de zalm m.b.t. inbouwapparatuur

De komst van de laatste vliegtuigmodellen markeert een nieuwe stap in het vergroten van uitwisselbaarheid, verhogen van de kwaliteit en betrouwbaarheid, welke het certificatieprocess complexer kunnen maken.

Volgens onze ervaringen met de Airbus A380 en A350 en Boeing’s B787 en B747i, betekent dit niet dat het verhogen van de producteisen leidt tot langere “leadtimes” bij het certificeren.

Voor B/E Aerospace, een van ’s werelds grootste fabrikanten van elektrische GAINs (inbouwapparatuur voor galleys), verleent IGB onder andere ondersteuning bij de certificatie van de nieuwste modellen van hun stoom- en convectieovens.

Daarnaast is ook ondersteuning verleend aan een tosti apparaat, bun warmer en een sandwich toaster voor First Class. De certificatiewerkzaamheden voor al deze elektrische GAINs omvat onder andere luchtwaardigheids- en certificatieëisen met betrekking tot:

Structural / Mechanical Properties
Windmilling
Shock & Vibration
Fire Properties
External Temperature
Acoustic Requirements

Power Quality
Electromagnetic Interference
Reliability & Safety Assessment
Pressure Tests
Test Witnessing

Environmental Properties according to the latest RTCA DO-160, Airbus and Boeing specifications

Het werk wordt grotendeels bij IGB zelf uitgevoerd, terwijl voor projectmanagement met regelmaat een locatiebezoek wordt afgelegd en een voortgangsrapportage wordt gegeven.

De populariteit van deze “Next Generation” vliegtuigen is nog nooit zo groot geweest en de bestellingen voor de roll-out* bewijzen dit wel.

Door de combinatie van een onvoorspelbare vraag van de klant en strenge levertijden kunnen vertragingen in het certificatietraject kostbaar uitpakken. Zowel in tijd als in geld. IGB is zich hier altijd zeer bewust van geweest en wil daarom vooraan staan in de ontwikkelingen op het gebied van veiligheid- en certificatieëisen.

Door aan deze visie vast te blijven houden in het werk voor OEMs (Original Equipment Manufacturers) die o.a. aan Airbus en Boeing leveren, is IGB in staat nieuwe eisen snel te implementeren.

* De eerste Boeing 787 was onthuld tijdens een roll-out ceremony op 8 juli 2007 bij de assemblagefabriek van Boeing Everett. De orderportefeuille welke toentertijd 677 bedroeg is meer dan van welk ander wide-body vliegtuig ook in een periode van launch tot roll-out. In oktober 2014 bedroeg het aantal orders voor het 787-program 1054, afkomstig van 58 klanten. [source : wikipeadia]

© 2004—2018 IGB B.V. Als bezoeker van onze site accepteert u onze voorwaarden.