Transparant en traceerbaar

Als gevolg van wetswijziging werden alle Nederlandse bedrijven actief in de spoorsector geconfronteerd met strengere regelgeving ten aanzien van trein herstellingen. IGB heeft een van deze bedrijven geholpen in het beheren en documenteren van de reparatie werkzaamheden wat resulteerde in de goedkeuring van zeer efficiënte reparatie procedures.

In 2005 werd de nieuwe spoorwegwet van toepassing in Nederland. Een van de nieuwe eisen schrijft voor dat een informatie dossier aangemaakt moet worden bij elk structurele reparatie op de treinstel c.q. casco. Het dossier moet worden goedgekeurd door een van de vijf Notified Bodies (NoBo) toegewezen door de IVW. IGB werd gevraagd om het schade herstel proces op te zetten bij een bedrijf dat gespecialiseerd is in onderhoud van locomotieven om zo aan de nieuwe eis te kunnen voldoen.

Procedures

Samen met de klant heeft IGB een complete set procedures opgezet om zo het herstelproces op een efficiënte manier te kunnen controleren. Om dit te bereiken werden meerdere meetings georganiseerd met de NoBo waarbij eerder opgetreden schades werden geanalyseerd. Alle resulterende procedures zijn in het ERP systeem* van de klant geïmplementeerd, en daarmee dus toegankelijk voor al het personeel.

Visualisatie

Daarnaast heeft IGB ook hulp verleend tijdens reparatiewerkzaamheden op het gebied van project management en bij het verbeteren van schade inventarisatie methodes. Ook hebben we gebruik gemaakt van EEM berekeningen om deformaties aan het draagframe van locomotieven zichtbaar te maken.

Resultaat

De klant beschikt nu over een universele, flexibele en 100% traceerbaar herstel-methodologie voor structurele schade aan locomotieven.

*ERP: Enterprise Resource Planning; de automatische registratie van logistieke, administratieve en financiële bedrijfsprocessen binnen een informatie applicatie.

© 2004—2018 IGB ltd. Als bezoeker van onze site accepteert u onze voorwaarden.